Global navigering
Innebandys utbildningsportal
Grundutbildning Barn och ungdom
Grundutbildning Barn och ungdom
Lyssna
Logga in
Meny
Grundtränarutbildning
Barn och ungdom
Huvudnavigering
Grundutbildning Barn och ungdom
Utbildningen
Svensk Innebandys Utvecklingsmodell
Barnkonventionen
Spelet
Ledarskap
Utbildningsportalen
Huvudnavigering Mobil
Grundutbildning Barn och ungdom
Utbildningen
Svensk Innebandys tränarutbildningar
Webbuppgifter
Förberedelse inför kursen
Webbuppgifter efter kursen
Referenser
Om produktionen
Frågor och svar
Svensk Innebandys Utvecklingsmodell
SIU - översikt
1. Livslångt idrottande
2. Goda idrottsliga utvecklingsmiljöer
3. Självbestämmande motivation
4. Individens utveckling
5. Rörelseförståelse
6. Träningsbarhet
7. Spelet
8. Lärande
9. Tävlingsplanering
10. Kontinuerlig utveckling
Barnkonventionen
Artikel 2: Alla barns lika värde och rättigheter
Artikel 3: Barnets bästa ska komma i främsta rummet
Artikel 6: Barnets rätt till liv, överlevnad och utveckling
Artikel 12: Barnets rätt att uttrycka sina åsikter
Artikel 31: Barnets rätt till lek
Spelet
Ledarskap
Kommunikation
Miljö
Träning
Lärandemetoder
Match
Innebörd på grön nivå
Innebörd på blå nivå
Innebörd på röd nivå
Utbildningsportalen
Undernavigering
Artikel 2: Alla barns lika värde och rättigheter
Artikel 3: Barnets bästa ska komma i främsta rummet
Artikel 6: Barnets rätt till liv, överlevnad och utveckling
Artikel 12: Barnets rätt att uttrycka sina åsikter
Artikel 31: Barnets rätt till lek
Du är här:
Grundutbildning Barn och ungdom
Barnkonventionen
Artikel 2: Alla barns lika värde och rättigheter
Artikel 2: Alla barns lika värde och rättigheter