Frågor och svar

Nedan hittar du några vanliga frågor och svar. Har du frågor som inte besvaras på denna sida, kontakta vår support så hjälper vi dig.

Hur gör jag för att komma igång?

Först behöver du registrera din personliga registreringskod tillsammans med din epost här på webbplatsen. Din registreringskod får du från den Volontäransvarige på ditt evenemang.

Är det första gången du registrerar din e-post i Utbildningsportalen behöver du verifiera din e-post. Följ instruktionerna i verifieringsmejlet du får efter du registrerat din kod. Du behöver bara verifiera din e-post en gång. Efter du verifierat dig loggar du sedan in med din e-post och ditt valda lösenord.

Har du verifierat dig sedan tidigare får du instruktioner på skärmen att logga in, direkt efter du registrerat din kod.

Jag har inte fått något verifieringsmejl

Du behöver först verifiera den mejladress du använde vid anmälan/köpet. Ett verifieringsmejl skickas från avsändare noreply@sisuidrottsbocker.se i samband med en registrering/anmälan. Du behöver bara verifiera din mejladress en (1) gång så har du gjort det vid ett tidigare tillfälle kan du logga in direkt efter du har registrerat din kod.

Om du inte har fått ett verifieringsmejl inom tio minuter efter att du registrerat dig, titta i din skräpkorg eller i övrigt-mappen. Du kan också klicka på logga-in-ikonen uppe i högra hörnet, och klicka Glömt Lösenord. Då skickas ett nytt verifieringsmejl ut. Du måste ange samma mejladress som användes vid anmälan/köptillfället.

Vad gör jag om jag förlorat registreringskoden?

Registreringskoden är en engångskod och en form av värdehandling. Den tillhör det specifika utbildningsmaterialet. Du får koden från den Volontäransvarige/arrangör på ditt evenemang. Kontakta din arrangör om du fått koden ifrån dem. Du använder koden när du registrerar dig på det digitala utbildningsmaterialet. Har du fått koden digitalt kan du leta efter avsändaren noreply@sisuforlag.se i din mejlkorg.

Jag kan inte logga in

Du kan logga in via ikonen uppe i högra hörnet, använd samma mejladress som användes i anmälan/köptillfället. Använd lösenordet du tidigare angett (obs ej registreringskoden), trycka annars Glömt lösenord så skickas ett nytt ut. Innan inloggning behöver du verifiera den mejladress du använde vid anmälan/köpet (se punkten ovan).

Jag har inget lösenord

Din e-post kan finnas registrerad sedan tidigare på SISUs Utbildningsportal - antingen inom din idrott eller om du håller på med fler idrotter. Då har du redan ett användarkonto och kan logga in direkt efter registrering av koden. Kommer du inte ihåg ditt lösenord så klickar du på Logga in i övre högra hörnet och sedan på glömt lösenord och följer instruktionerna.

Jag hittar inte min utbildning

Om du är registrerad/anmäld på en utbildning kan du logga in i portalen här. Klicka på din idrott och sedan logga in i övre högra hörnet för att komma åt ditt utbildningsmaterial. Har du verifierat din e-post ligger utbildningen på ditt användarkonto. Du hittar alla dina utbildningar och utbildningsmaterial i översta menyraden högst upp till vänster.

Kan flera personer använda min registreringskod/mitt användarkonto?

Registreringskoden är en personlig engångskod. Den kopplas till din e-postadress och kan bara användas en gång. Efter du har registrerat din kod använder du din e-post och det lösenord du valt för att logga in. Ditt användarkonto (e-post och lösenord) är personligt och får inte användas av flera. Om du trots det lämnar ut dina inloggningsuppgifter loggas du ut om någon annan försöker logga in på ditt konto.

Kan jag ladda ner filmer?

På grund av upphovsrättsliga skäl kan du inte spara ner filmerna till din dator eller mobil.

Varför kan jag inte se filmerna eller annat innehåll?

Vi har valt ett format på filmerna som ska passa de flesta datorer, mobiler och läsplattor. Därför kan några av våra användare behöva uppdatera sina webbläsare, här nedan hittar du länkar till de senaste versionerna av webbläsare:

- Här kan du ladda ned Google Chrome (kostnadsfritt)
- Här kan du ladda ned Firefox (kostnadsfritt)
- Här kan du ladda ned Microsoft Edge (kostnadsfritt)

Varför kan jag inte se filmerna eller annat innehåll på webbplatsen?

Vi har valt ett format på filmerna som ska passa de flesta datorer, mobiler och läsplattor. Därför kan några av våra användare behöva uppdatera sina webbläsare, här nedan hittar du länkar till de senaste versionerna av webbläsare:

Ladda ner Google Chrome (kostnadsfritt)
Ladda ner Firefox (kostnadsfritt)
Ladda ner Microsoft Edge (kostnadsfritt)

Varför buffrar / hackar i det uppspelningen av filmerna?

Buffringsproblem är ofta nätverksrelaterade. På Bredbandskollen.se kan du testa din uppkoppling. Vi rekommenderar att du når upp till minst 1.5Mbit/sek i hastighet för nedladdning i detta test. Ligger du under denna hastighet kan störningar förekomma. Ligger du under vår rekommenderade hastighet kan du testa att koppla från andra enheter som är anslutna till samma nätverk.

Vill du läsa igenom de allmänna villkoren för webbplatsen igen?

Allmänna villkor för webbplatsen.

Ytterligare frågor?

Kontakta teknisk support.